Home staging – skuteczna technika przygotowania domów do sprzedaży.

Agent nieruchomości – czy warto skorzystać z jego usług?
6 czerwca, 2017
Mieszkania studenckie z perspektywy najemcy i wynajmującego
6 czerwca, 2017

Home staging – skuteczna technika przygotowania domów do sprzedaży.

Co powoduje, że jedne mieszkania cieszą się sporym zainteresowaniem, a inne kilka miesięcy czekają na swojego nabywcę? Co zrobić, aby skuteczniej zachęcić Klienta do wyboru danej nieruchomości? Dlaczego pierwsze wrażenie pozytywnie wpływa na decyzję klienta? Te pytania niewątpliwie towarzyszyły pewnej agentce nieruchomości podczas pracy. Tą agentką nieruchomości jest Barbara Schwarz. Działając w branży nieruchomości wdrożyła ona niezwykle skuteczną technikę przygotowywania domów na sprzedaż. Technika ta nazywana jest dziś home staging i wpływa na skuteczność sprzedaży nieruchomości na całym świecie. W USA home staging znany jest już od 1972 roku. W Polsce metoda ta nie jest jeszcze tak znana, ale wszystko wskazuje na to, że za kilka lat biura nieruchomości będą chętnie korzystały z usług home stagerów.

Co to jest home staging? Czy jest to metoda sprzedaży nieruchomości, forma reklamy, lub też technika dekoracji nieruchomości? Praktycznie home staging scala wszystkie te elementy. Home staging najprościej definiowany jest jako technika przygotowania nieruchomości do sprzedaży bądź do wynajmu. A dlaczego warto jest wdrażać technikę home staging w sprzedaży? Pozwólcie, że przytoczymy Wam statystki. Według amerykańskich badań home staging wpływa na skrócenie czasu sprzedaży nieruchomości o 40% . To jeszcze nie wszystko. Ceny nieruchomości, w których zastosowany został home staging są wyższe o przynajmniej 10%. Czy to nie jest zdumiewające? Możesz sprzedać swój dom za więcej, poprawiając tylko i wyłącznie elementy dekoracyjne. Home staging to istna rewolucja w branży nieruchomości. Sprawdź zatem jak ta technika działa.

Krótka historia home staging

Początki home staging niewątpliwie odwołują się do działalności Barbary Schwarz, uznawane dzisiaj za pionierkę w tej dziedzinie. Jako agenta nieruchomości zauważyła, że mieszkania w których zadbała o rozjaśnienie i optyczne powiększenie pomieszczeń, sprzedają się szybciej i to za wyższą cenę. Dzięki licznym obserwacją Barbara zaczęła tworzyć uniwersalne wskazówki związane z poprawą wyglądu nieruchomości do sprzedaży. I w ten sposób powstał home staging, czyli technika aranżacji mieszkań pod sprzedaż lub wynajem. Należy podkreślić, że home staging nie tylko wykorzystuje zmiany wizualne, ale także elementy psychologii sprzedaży. Sukces sprzedaży nieruchomości zależy od pierwszego wrażenia klienta. W technice home staging to właśnie element zaskoczenia jest najważniejszy. Jeśli uda nam się zrobić dobre pierwsze wrażenie, to droga do pozytywnej decyzji konsumenckiej jest już bardzo krótka.

Home staging na mapie świata

W Stanach Zjednoczonych, gdzie home staging został odkryty, bardzo duża część sprzedawanych mieszkań jest dekorowana przez wyspecjalizowanych home stagerów. W USA wszelkie rozwiązania biznesowe związane z rynkiem nieruchomości przyjmują się znacznie szybciej niż w innych krajach. Oznacza to, że home staging dopiero się rozwija, a za kilka lat może być obowiązkową usługę przy sprzedaży nieruchomości. Jak home staging wygląda w Anglii? W Wielkiej Brytanii home staging znany jest także pod nazwami property presentation czy property styling. Na wyspach home staging ma wielu zwolenników. Najczęściej jednak ta metoda stosowana jest przez biura nieruchomości, szczególnie w Londynie, gdzie ceny oferowanych nieruchomości są bardzo wysokie, a chętnych bardzo wielu. A jaką pozycję home staging zajmuje w Polsce? W Polsce home staging jest nowym trendem, raczej stosowanym w dużych miastach. Jednak w ofertach biur nieruchomości co raz częściej pokazują się mieszkania odpowiednio wystylizowane przez home stagerów. Naszym zdaniem home staging w Polsce ma szanse na powodzenie. Podobnie jak w USA Polscy konsumenci zaczynają wymagać od usług czegoś więcej niż tylko standardu.

Na czym polega home staging?

Home staging, jako technika przygotowania nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu ma odzwierciedlać wymagania Klienta. Mieszkania w których zastosowania home staging  nie mają przypominać mieszkań do zamieszkania, tylko do sprzedania. To podstawowa zasada, którą kierują się profesjonalni home stagerzy. Nieruchomość na sprzedaż ma być przygotowana w taki sposób, aby trafić idealnie w gust wybranego Klienta.

Jeśli myślisz, że home staging polega tylko i wyłącznie na wysprzątaniu mieszkania, umyciu okien, czy wytarciu kurzu, oznacza to, że jesteś w wielkim błędzie. Home staging to profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży, co oznacza, ze technika ta wdrażania jest na każdej płaszczyźnie. Mieszkania przygotowane zgodnie z techniką home staging oddziałują na wszystkie zmysły Klienta. Są atrakcyjne wizualnie (rozjaśnienie i optyczne powiększenie przestrzeni), wpływają na zmysł zapachu (home stagerzy używają naturalnych kosmetyków zapachowych do wnętrz), a nawet dotykają zmysłu słuchu (w trakcie prezentacji mieszkania na sprzedaż w tle słychać delikatną muzykę).

Mieszkania po home staging wyglądają lepiej nie tylko podczas prezentacji. Bardzo często nieruchomości aranżuje się także na potrzeby sesji zdjęciowej do oferty sprzedażowej. Home staging to technika skutecznej sprzedaży nieruchomości.

Uważasz, że home staging to dobry pomysł na sprzedaż swojego mieszkania? Jeśli tak, to skontaktuj się z naszym biurem nieruchomości. Możemy Tobie polecić najlepszych home stagerów w regionie, którzy na stałe współpracują z nami.

Komentarze są wyłączone.